sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Kyllä otti pannuun

27.4.
Eilen (tai siis toissa päivänä, eli 25.4.) otti kyllä päähän ja huolella ottikin! Mulle on taidettu pian pari vuotta tehdä hammasremonttia. Remontti ei ole suuren suuri, mitä nyt muutamia reikien paikkauksia ja viisureiden poistoa.

No, viime vuoden marraskuussa mulla oli hammaslääkäriaika kahden viimeisen viisurin poistoon. Kävi kuitenkin niin, että lääkäri oli niin pahasti aikatauluista myöhässä, että ei ehtinyt nykäistä, kuin toisen poistettavista poijes. Antoi mulle uuden ajan, joka oli niinkin pian, kuin 12.5.14.

Tästä päivästä taitaa olla reilu pari viikkoa tuohon 12.5. Koska mulla oli sitä päänsärkyä ja sitä tutkiessaan lääkärit huomasivat pupillieni olevan erikokoiset, laitettiin mulle lähete silmäpolille. Siellä kävin kuluvalla viikolla keskiviikkona tai torstaina. Silmälääkäri tutki tarkasti ja monella tavalla mun silmiä ja näköhermoja ym. ja havaitsi, että oikean silmän näköhermon pään lähellä mulla on luomi. Se on kuitenkin harmiton, mutta lääkäri kehotti seuraamaan parin vuoden välein. Lisäksi lääkäri vertasi näköhermojen päiden kokoa toisiinsa.

Lääkäri halusi kuitenkin lähettää mut silmien/silmänpohjien MRI- eli magneettikuvaukseen. Hän sanoi mulle, että kuukauden sisällä tulee, ymmärsin että, kutsu. Mutta kuinkas kävikään? Kutsu kuvaukseen olikin jo seuraavana päivänä postilaatikossa! Aikani tuohon kuvaukseen on 12.5. (tässä vaiheessa muistelin viisurin poistoajan olevan 15.5.).

Kun sitten pääsin kotiin kalenterin ääreen, tajusin että ei helkkari, molemmat menot on samana päivänä! Ensin yritin muuttaa kuvausaikaa. Osastonsihteeri sanoi, ettei sitä mielellään muuteta, koska on ns. kiireellinen aika. Sihteeri kertoi mulle puhelimessa, että oli juuri antanut ns. tavallisen ajan jollekin, aika meni elokuulle! Ennen tuota puhelua olin vakaasti päättänyt, että en totisesti vaihda hampila-aikaa. Oletin, ettei MRI-kuvauksiin ole jonoja, kun sain omani niin pian - mutta tässä vaiheessa en tiennyt, että kuvaukseni olisi kiireellinen.

No eihän siinä auttanut muu, kuin soittaa hammaslääkärin ajanvaraukseen. Nuori nainen langan toisessa päässä etsi ja etsi, tosi pitkään etsikin, mulle uutta aikaa. Vihdoin hän löysi mulle ajan - niinkin pian, kuin 9.10.!! Ei ole ihmistä ihan hetkeen ottanut yhtä paljon päähän, kuin tuolloin! Jos lääkäri olisi edellisellä kerralla poistanut molemmat suussa olevat viisurit, ei olisi mitään aikataulujen päällekkäisyyksiä! Mutta kun ei... Joten nyt viisurin poisto siirtyy taas puolella vuodella eteen päin...

Ei kommentteja: